¡Aire!

producciones de teatro nuntris
¡Aire!

¡Aire!

Argumentu

La resaca que dexa l'escaezu y l'abandonu reconozse en cachinos sueltos de memoria que se recomponen y creen una realidá distinta. Espectáculu de danza contemporanea que funde bailles tradicionales asturianos, poemes y situaciones escéniques daes.

Pártese d'una situación post-catástrofe, de la que l'abandonu y l'escaezu son los sos causantes. Poco a poco retayos de memoria, d'identidá, de ciñu, de rabia, d'arguyu van componiendo otra realidá, otru relatu sobre eses murueuqes, el relatu de lo real. 

Nel espectáculu hai delles narratives que entetexen la so treme. De mano investigóse sobre dances populares asturianes, (Pericote, Xiringüelu Naves, Danza los Palos, Saltón...) que fueron sometíes a un procesu de deconstrucción y de mezcla con otres categoríes de la danza y el movimientu, como la Danza Butho, l'acrobacia o incluso la danza clásica; los poemes y los cancios (tonada, añada y soberana) configuren una llínia argumental que revisa conceutos clave de la creación poética asturiana, como la casa, o la patria. El espaciu sonoru recueye formes musicales tradicionales y otres non tan tradicionales, contribuyendo asina a la definición d'esi espaciu psot-catástrofe y a la consecución d'otru espaciu creativu nuevu y abiertu.  

 

¿por qué?

 

La tradición es el conjunto de bienes culturales que se transmite de generación en generación dentro de una comunidad. Se trata de aquellas costumbres y manifestaciones que cada sociedad considera valiosas y las mantiene para que sean aprendidas por las nuevas generaciones, como parte indispensable del legado cultural. En cualquier caso, trabajar únicamente sobre la tradición con esta acepción limitaría evidentemente la investigación. Una forma de enriquecerla sería indagar en las raíces, ahondar y desde esta idea empezar a levantar una nueva propuesta; por otra parte la danza contemporánea se basa en un nuevo concepto del movimiento, quizá dando la vuelta hacia esas raíces.
Este proyecto está íntimamente vinculado a la tradición., pero no solo eso.
El proyecto, en consecuencia, se enmarca en un contexto multidisciplinar partiendo del movimiento como base esencial para trasmitir la idea antes indicada.

 

Esti proyeutu tá íntimamente venceyáu a la tradición, pero nun solo eso.

Na nuesa compañía tamos enfotaos n'abrir nuevos caminos de creación pa les artes escéniques asturianes. Nesti casu correspuénde-y al baille tradicional. La tradición ye un conxuntx de bienes culturales que se tresmite de xeneración en xeneración dientro d'una comunidá. Trátase d'aquelles costumes y manifestaciones que cada sociedá considera valioses y les caltién pa que sean deprendíes poles nueves xeneraciones, como parte indispensable del heriedu cultural. En cualesquier casu, trabayar únicamente sobre la tradición con esta aceición limitaría evidentemente la investigación. Una forma d'arriquecela sedría pescudar nos raigaños, afondar y dende esta idea encetar una nueva propuesta; per otra parte la danza contemporánea afítase nun nuevu conceutu del movimientu, quiciabes dando la vuelta hacia esos raigaños.

El proyeutu, poro, ta cincáu nun contestu multidisciplinar partiendo del movimiento como base esencial pa tresmitir la idea enantes indicada.

 

Coreografía/Executantes:

Ana Serna

Izar Gayo

Lauren Atanes

 

Espaciu sonoru: Antón Caamaño

 

Poemes d’Ignaciu Llope, Marta Mori, Antón García y Pablo Texón

Partitura de la soberana "Alta la Cara" de Carlos Rubiera

 

Idea orixinal y Direición: Inmaculada Rodríguez

Vistimienta: Aia del Castillo

Lluminaria: Lauren Atanes / Inma Rodríguez

  • 10/21/2017
  • AIRE! Producciones Nun Tris

  • Leer más
separa noticia
  • 9/1/2013
  • Estreno de Xuanón namoráu

  • Leer más
separa noticia
  • 7/15/2013
  • Libro Quince años Nun Tris

  • Leer más
separa noticia
contrátenos rápido y fácil

ESPECTÁCULOS EN CARTEL

© 2010 Producciones Nun Tris | contacto | | Accesibilidad |